"Sanal Gerçeklik Destekli Oryantiring Eğitiminin Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Harita Okuma, Mekânsal Düşünme ve Çevresel Duyarlılık Düzeylerine Etkisi: Deneysel Bir Araştırma" TÜBİTAK Projesi Kabul Edildi

Fakültemiz Coğrafya Eğitimi Ana Bilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Oya ERENOĞLU’nun yürütücüsü olduğu "Sanal Gerçeklik Destekli Oryantiring Eğitiminin Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Harita Okuma, Mekânsal Düşünme ve Çevresel Duyarlılık Düzeylerine Etkisi: Deneysel Bir Araştırma" isimli proje "TÜBİTAK 1002-A Hızlı Destek Programı" kapsamında desteklenmeye hak kazanmıştır. 

Desteklenmeye hak kazanan TÜBİTAK 1002-A projesinde fakültemiz öğretim üyelerinden ve Prof. Dr. Muzaffer ÖZDEMİR ve Doç. Dr. Derya GİRGİN araştırmacı olarak yer almaktadır.

Son yıllarda öğretmen adaylarının dijital pedagojik yeterliklerini, mekânsal düşünme becerilerini ve çevresel farkındalıklarını artırmaya yönelik artan ihtiyaç doğrultusunda geliştirilen bu proje, sosyal bilimler alanında deneyimsel öğrenme temelli yenilikçi bir öğretim modeli sunmaktadır. Projenin temel amacı, coğrafya ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yön bulma, analiz yapma, karar verme gibi mekânsal düşünme becerilerini sanal gerçeklik (VR) destekli oryantiring uygulamaları aracılığıyla geliştirmektir. Hem fiziksel hem de sanal ortamlarda yürütülecek bu uygulamalar, öğretmen adaylarının harita okuryazarlığını artırmayı, çevre bilinci ve çevresel duyarlılıklarını güçlendirmeyi, aynı zamanda dijital pedagojik yeterliklerini bütüncül biçimde desteklemeyi hedeflemektedir. Geleneksel yöntemlerle yürütülen oryantiring eğitimiyle karşılaştırmalı olarak analiz edilecek VR destekli senaryolar sayesinde, öğretmen adaylarının teknolojik araçlarla donanmış eğitim ortamlarına daha etkin uyum sağlamaları amaçlanmakta; böylece Türkiye’nin dijital dönüşüm hedefleriyle uyumlu, çağın gerekliliklerine yanıt verebilen nitelikli öğretmenler yetiştirilmesine katkı sunulmaktadır. Proje, sosyal bilimlerde dijital deneyimlerin uygulamalı öğrenme süreçlerine entegrasyonu açısından literatürdeki boşluğu doldurmayı hedeflerken, öğretmen yetiştirme politikalarına da bilimsel temelli, yenilikçi bir model önermektedir.