Fakültemiz Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Gamze TEZCAN’nın yürütücüsü olduğu "Mesleki Öğrenme Toplulukları Temelli Bir Model Önerisi: Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Sistem Düşüncesi Becerilerinin ve Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalıklarının Geliştirilmesi" isimli proje "TÜBİTAK 1002-A Hızlı Destek Programı" kapsamında desteklenmeye değer bulunmuştur.
Desteklenmeye hak kazanan TÜBİTAK 1002-A projesinde fakültemiz öğretim üyelerinden Doç. Dr. Derya GİRGİN ve Doç. Dr. Seda ÇAVUŞ GÜNGÖREN ve Balıkesir Üniversitesi’nden Doç. Dr. Handan ÜREK araştırmacı olarak, Prof. Dr. Hülya GÜVENÇ ise danışman olarak yer almaktadır.
Bu proje, öğretmen, öğretmen adayı ve akademisyenlerin bir araya geldiği hibrit yapıda kurgulanan Mesleki Öğrenme Toplulukları (MÖT) modeliyle, fen bilgisi öğretmenlerinin sistem düşünme becerilerini ve sürdürülebilir kalkınma farkındalıklarını geliştirmeyi amaçlamaktadır. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Fen Bilimleri Öğretim Programı doğrultusunda, sürdürülebilirlik temelli fen öğretimini sınıflara etkili biçimde yansıtmayı hedefleyen proje, aynı zamanda öğretmen adaylarının ve görevdeki öğretmenlerin mesleki yeterliklerini güçlendirmeyi, okullar ile üniversiteler arasında işbirliğini artırarak ortak bir öğrenme kültürü oluşturmayı hedeflemektedir. Bu proje öğretmen niteliğinin artırılması, sistem düşüncesi becerilerinin geliştirilmesi ve sürdürülebilir kalkınma için eğitimde bütüncül bir yaklaşımın benimsenmesi açısından büyük önem taşımaktadır. Bununla birlikte nitelikli eğitimi destekleyen özgün bir model sunarak öğretmenlerin hem kendi mesleki gelişimlerine hem de öğrencilerinin çevresel ve bilimsel okuryazarlıklarına katkı sağlamayı amaçlamaktadır.