Fakültemiz TÜBİTAK 2209-A ve 2209-B Programlarında Büyük Başarı Gösterdi!

Üniversitemiz Eğitim Fakültesi öğrencileri, 2024 yılı 1. döneminde Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu’nun (TÜBİTAK) 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri ile 2209-B Üniversite Öğrencileri Sanayiye Yönelik Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında önemli bir başarıya imza attılar.

Toplamda 40’a yakın öğrenci projesi, fakültemizin farklı bölümlerinde öğrenim gören lisans öğrencileri ve akademik danışmanları rehberliğinde destek almaya hak kazandı. Bu projeler, öğrenci araştırmalarının niteliğini artırmakla kalmayıp, aynı zamanda bilimsel düşünme, araştırma yapma ve yenilikçi çözüm üretme becerilerini de güçlendirmeyi amaçlamaktadır.

 2209-A kapsamında destek alan projeler;

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık,

Özel Eğitim,

Sınıf Öğretmenliği,

Okul Öncesi Öğretmenliği,

Fen Bilgisi, Kimya ve Matematik Öğretmenliği,

Türkçe ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği,

İngilizce Öğretmenliği gibi birçok farklı programda yer alan öğrenci ve danışmanlarının özverili çalışmalarıyla hazırlanmıştır.

 2209-B kapsamında ise;

Coğrafya Eğitimi ve İngiliz Dili Eğitimi alanlarında, sanayi iş birlikleri ile geliştirilen projeler desteklenmeye layık görülmüştür.

Başarılı projeler arasında yapay zekâ destekli öğretim materyalleri, sanal gerçeklik uygulamaları, sürdürülebilir kalkınma temalı çalışmalar, özel gereksinimli bireyler için geliştirilen özgün öğretim yöntemleri ve lisans düzeyinde bilimsel ölçme araçları geliştirilmesine yönelik projeler öne çıkmaktadır.

 Fakültemiz öğrencilerinin ve akademisyenlerinin bilimsel araştırma kültürüne sunduğu bu değerli katkılardan dolayı kendilerini gönülden tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.

Ekler

TÜBİTAK 2209 A ve 2209 B Desteklenen Projeler.docx