"Ders Kitapları ve Paydaş Görüşleri Bağlamında Türkiye’de Çocuk İmgesinin Dönüşümü (1923-2023): Yüz Yıllık Çocukluk"TÜBİTAK 1001 Projesi Desteklenmeye Hak Kazandı.

Fakültemiz öğretim üyelerinden Doç. Dr. Hulusi GEÇGEL ve Doç. Dr. Yusuf Mete ELKIRAN’ın da katkı sağladığı ve araştırmacı olarak yer aldığı “Ders Kitapları ve Paydaş Görüşleri Bağlamında Türkiye’de Çocuk İmgesinin Dönüşümü (1923-2023): Yüz Yıllık Çocukluk” başlıklı proje, TÜBİTAK 1001 programı kapsamında desteklenmeye hak kazanmıştır.

Bu kapsamlı araştırma, Türkiye'de çocukluk kavramının tarihsel ve toplumsal dönüşümünü, ders kitapları ve paydaş görüşleri üzerinden incelemeyi amaçlamaktadır. Proje kapsamında, Türkiye'deki ders kitaplarında çocukların nasıl tasvir edildiği, bu tasvirlerin zaman içinde nasıl değiştiği ve toplumdaki diğer paydaşların çocukluk hakkındaki görüşlerinin nasıl şekillendiği incelenecektir.

Proje sonuçları, çocuklarımızın daha iyi bir gelecek için nasıl yetiştirileceği konusunda önemli ipuçları sunacak; eğitim sistemimiz, çocuk politikalarımız ve toplumumuzun çocuklara bakış açısı üzerinde etkiler yaratacaktır. Bu araştırma, Türkiye'de çocukluğun tarihsel ve toplumsal boyutlarını daha iyi anlamamıza yardımcı olacak ve gelecek nesillere daha iyi bir dünya bırakma çabalarımıza yön verecektir.

Proje Ekibi

Dr. Aysel FERAH ÖZCAN - Yürütücü - Sakarya Üniversitesi

Doç. Dr. Ebru UZUNKOL - Araştırmacı - Sakarya Üniversitesi

Doç. Dr. Hilal İlknur TUNÇELİ - Araştırmacı - Sakarya Üniversitesi

Doç. Dr. Hulusi GEÇGEL - Araştırmacı – Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Doç. Dr. Hülya ÇELİK - Araştırmacı - Sakarya Üniversitesi

Doç. Dr. Ramazan ALABAŞ - Araştırmacı - Kastamonu Üniversitesi

Doç. Dr. Yusuf Mete ELKIRAN - Araştırmacı - Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi