TÜBİTAK Bilim ve Toplum Başkanlığı tarafından yürütülen 4005 – Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı çerçevesinde, "Türkçe Öğretmenlerine Yönelik Türkçe Eğitiminde Dijital Dönüşüm ve Yapay Zekâ Farkındalığını Artırma Eğitimi" başlıklı proje destek almaya hak kazandı. 2025 yılı çağrısı kapsamında Türkiye genelinde desteklenmeye değer görülen 47 proje arasında yer alan bu çalışma, Türkçe öğretmenlerinin dijital pedagojik yeterliklerini güçlendirmeyi ve yapay zekâ araçlarının öğretim süreçlerine entegrasyonuna yönelik farkındalık kazandırmayı hedeflemektedir.
Proje, 16 – 20 Haziran 2025 tarihleri arasında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleştirilecektir. Beş gün sürecek olan eğitim programında, farklı illerden seçilen 24 Türkçe öğretmeni, etkileşimli öğretim etkinlikleri, uygulamalı atölye çalışmaları ve yenilikçi öğretim stratejileriyle desteklenecektir. Katılımcılar, Türkçe eğitimine yönelik dijital materyal tasarımı, yapay zekâ temelli uygulamaların dil becerilerine entegrasyonu ve dijital dönüşümün Türkçe öğretimindeki yansımaları gibi güncel konularda bilgi ve becerilerini geliştirme fırsatı bulacaklardır.
Proje kapsamında, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi başta olmak üzere, Bayburt Üniversitesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Gaziantep Üniversitesi ve Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi’nden akademisyen ve uzmanlar eğitmen olarak yer alacaktır. Disiplinlerarası bir anlayışla kurgulanan bu program, öğretmenlerin yalnızca dijital araç kullanım becerilerini değil, aynı zamanda eleştirel dijital okuryazarlık, etik yapay zekâ kullanımı ve öğretim tasarımı gibi çağdaş öğretmen yeterliklerini de geliştirmeyi amaçlamaktadır.
TÜBİTAK 4005 – Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı’nın temel amaçları doğrultusunda hazırlanan bu proje; öğretmenlik mesleğine özgü yenilikçi yaklaşımların, stratejilerin, yöntem ve tekniklerin öğretmenlere etkileşimli biçimde kazandırılmasını öncelemektedir. Türkçe öğretmenlerine yönelik bu özel program ile dijital dönüşüm çağında nitelikli, yaratıcı ve teknoloji okuryazarı öğretmen profiline katkı sunulması hedeflenmektedir.