"Türkçe Öğretmenlerine Yönelik Yapay Zekâ ve Dijital Dönüşüm Eğitimi" İsimli TÜBİTAK 4005 Projesi Başladı

TÜBİTAK tarafından öğretmenlere ve akademisyenlere; kendi branşları ve genel olarak öğretmenlik mesleğine özgü yenilikçi yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerin etkileşimli olarak kazandırılmasını amaçlayan 4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı kapsamında, 2025 yılı çağrısı doğrultusunda Türkiye genelinde desteklenmeye değer bulunan 47 proje arasında yer alan “Türkçe Öğretmenlerine Yönelik Türkçe Eğitiminde Dijital Dönüşüm ve Yapay Zekâ Farkındalığını Artırma Eğitimi” başlıklı çalışma, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi ev sahipliğinde başladı.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. R. Cüneyt Erenoğlu ve Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Arda AYDIN projenin açılışına katılım sağladı. Rektör Prof. Dr. R. Cüneyt Erenoğlu, açılış konuşmasında çağın gerekliliklerine uygun öğretmen yetiştirmenin üniversitenin temel misyonlarından biri olduğunu vurgulayarak, “Eğitimde dijital dönüşümü bir tercih değil, bir zorunluluk olarak görüyoruz. Bu proje ile yalnızca bilgi aktaran değil, aynı zamanda geleceği tasarlayan öğretmenler yetiştirmeyi amaçlıyoruz” ifadelerine yer verdi.

Proje kapsamında, Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı 10 farklı ilde görev yapan 24 Türkçe öğretmeni, çağdaş öğretim süreçlerine entegre edilebilecek yapay zekâ temelli uygulamalar konusunda beş gün süresince teorik ve uygulamalı eğitimlere katılacaktır. Eğitim programı kapsamında öğretmenlerin; dijital içerik tasarımı, yapay zekâ destekli metin üretimi, ölçme ve değerlendirme araçlarının geliştirilmesi ile sunum materyallerinin hazırlanması gibi alanlarda bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.

TÜBİTAK’ın desteğiyle yürütülen ve Türkiye genelinde seçilen sayılı projeler arasında yer alan bu çalışma, Türkçe öğretmenlerinin mesleki gelişimlerine katkı sunmayı ve Türkçe eğitiminde dijital dönüşüm sürecini bilimsel temelde desteklemeyi hedeflemektedir. Proje süresince yürütülecek atölye çalışmaları ile katılımcıların dijital okuryazarlık düzeylerinin artırılması, yapay zekâ teknolojilerinin pedagojik bağlamda kullanımına ilişkin farkındalık kazanmaları ve özgün eğitim materyalleri üretmeleri amaçlanmaktadır.

Projenin yürütücülüğünü Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyesi Prof. Dr. Fatih Kana üstlenmektedir. Projenin uzman ekibinde Bartın Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet AKKAYA, Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Sedat MADEN, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Muzaffer ÖZDEMİR, Gaziantep Keşif Kampüsü Müdürü Hatice ÇETİNKAYA, Çanakkale Gazi Ortaokulu Müdür Yardımcısı Ünzile ULUS AVCI yer almaktadır.

Projenin eğitmen kadrosunda Prof. Dr. Yusuf AVCI, Doç. Dr. Hulusi GEÇGEL, Doç. Dr. Mustafa SIRAKAYA, Doç. Dr. Didem ALSANCAK SIRAKAYA, Doç. Dr. Yusuf Mete ELKIRAN, Öğr. Gör. Dr. Cumali YAŞAR ve Öğr. Gör. Dr. Ahmet Gürkan KARATAŞ yer almaktadır.